PampeEliščin Blog

pondělí, února 27, 2006

Olympiáda v českém jazyce

Dnes jsem se zůčastnila okresního kola olympiády v českém jazyce, které se konalo v chomutovském domě dětí a mládeže. Jak se mi to přihodilo? Ve školním kole jsem poměrně uspěla a asi ze 34 účastníků (což byl údajně rekorndní počet zúčastněných ;) ) jsem byla druhá.
Popravdě řečeno, po dnešním klání nečekám úspěch, ale myslím si, že celkem přesně pocit, který z něj mám, vystihuje slohový úkol, který jsem zplodila ve druhé části olympiády. Dávám k nahlédnutí :)
Téma:
Zarostlá cesta se klikatí k osamělému domu, ve kterém již dlouhou dobu žije...
(dokončete příběh)
doporučený rozsah: cca 25 - 30 řádků
Zarostlá cesta se klikatí k osamělému domu, ve kterém již dlouhou dobu žije Eliška (a moje příjmení ;)). Kdysi byla ambiciózní, měla velké sny a cíle, utopické představy o životě. Jednoho dne ale nastal zlom, který vše rázem změnil.
Elišky třída měla v pátek 24. února maturitní ples, který se velmi vydařil, líbil, Eliška na něm dokonce měla dvě taneční vystoupení. Po plese ovšem ještě dalších 24 hodin nespala, protože šla se třídou na bowling, ráno na masopust a nakonec ke spolužákovi na večeři. Úplně zapomněla na to, co jí mělo čekat v pondělí - okresní kolo olympiády v českém jazyce.
To ráno 27. února přijela na olympiádu nevyspalá a nepřipravená. Jak tohle mohlo dopadnout? Samozřejmě se vůbec neumístila. Přitom věděla, že dobré umístění jí mohlo pomoci dostat se na vysokou školu bez přijímacích zkoušek. Ona to v té chvíli nedocenila a pak už se jen vezla. Vzalo jí to tak, že ani neodmaturovala, přirozeně ji tak nevzali ni na žádnou vysokou školu a ona zůstala sama. Nikdo ji nechtěl, protože byla úplně blbá, nevzdělaná, neperspektivní, líná a podobně jinak nemožná.
Jednoho dne si vzpomněla na své letní zaměstnání ve františkánském klášteře, kde pracovala jako průvodkyně. Františkánští mniši žili jen z toho, co si sami vypěstovali, a tak si vystačili. Uvědomila si, že to jinak ani nepůjde, a tak se nechala františkánskými mnichy inspirovat, poprosila své rodiče o poslední laskavost - totiž aby jí koupili malý odlehlý domek se zahrádkou, kam se posléze odstěhovala a kde hnije dodnes.

2 Comments:

Blogger J-Lo said...

"Nikdo ji nechtěl, protože byla úplně blbá, nevzdělaná, neperspektivní, líná a podobně jinak nemožná." To mi připomnělo Bedřicha Bridela: "Já hnis, vřed, puch, tys čistý duch."

března 01, 2006 10:14 odp.  
Blogger pampeeliska said...

To bylo vážně povzbuzující, díky :)

března 01, 2006 10:33 odp.  

Okomentovat

<< Home