PampeEliščin Blog

pondělí, února 06, 2006

Coppélia

Když jsem byla včera v Teplicích na tréninku latinsko-amerických tanců (konkrétně rumby, na kterou jsem teď momentálně zaměřená), můj partner Martin mi zapomněl říct, že se trénink bude odehrávat v divadle, nikoliv v kulturním domě, jak tomu povětšinou bývá. Tak jsem si to jako obvykle štrádovala přímo do KD, kde mě ovšem hnedle u dveří praštil do očí plakát, který oznamoval, že v Teplicích bude hostovat ústecký taneční ansámbl s klasickým baletem Coppélia. A jelikož jsem milovnicí tance, přimělo mě to vložit si sem na toto téma článeček :)

Coppélia je klasickým baletem, jehož námětem se stala Barbierova a Carreho adaptace povídky básníka Hoffmanna, jež nesla původně název Olympia. Francouzský skladatel Léo Delibes (autor baletu) byl ve své době (v druhé polovině 19. století) jedním z nejoblíbenějších skladatelů baletů a oper. K jeho světově proslulým dílům patří především právě Coppélia a opera Lakmé. Coppélia vypráví fantastický příběh mladého zamilovaného páru - Swanildy a Franze - kterému loutkář Coppélius zasáhne do života prostřednictvím mechanické krásky Coppélie.

Toto představení se v Krušnohorském divadle v Teplicích odehraje 22. 2. 2006. a dirigovat jej bude Tvrtko Karlovič.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home